Kendimden bahsedecek olursam

Merhaba,

İsmim Serdar GÜVEN

Bütünsel Gelişim ve Nöroeğitim Uzmanıyım.

Kendimden biraz bahsedecek olursam;

1972 İstanbul Fatih doğumluyum.

Öğretmen bir anne ve mühendis bir babadan doğan,

Dört erkek kardeşten üçüncüsüyüm.

Çocukluğumda deliler gibi bağıra çağıra şarkılar söylediğimi ve 5 yaşlarımda yaşadığım bir ölüm korkusu ile sorgulama ve farkındalığımın çok yüksek bir seviyeye ulaştığını hatırlıyorum.

Erken yaşlarda beynin ön bölgesi yeterince gelişmediğinden

Yaşadığım olayın bende bir travma yarattığını yıllar sonra yaptığım araştırmalar ve aldığım eğitimler sırasında kavradım.

Bu tavmanın sonucu olduğuna inandığım bir gelişmeyle; travmam, herkesin acılarını dindirmeye, azaltmaya, yok etmeye ve hatta oluşmasını önlemeye yönelik bir ilgi alanı hatta bir misyona dönüştü. Bütünsel Yaşam Uzmanlığına giden yolum böyle başladı. Dünyada Holistic Healing denilmektedir.

5 yaşlarında okula başlamamdan dolayı ders ve konuları anlayamayıp: ‘ İyi de bunlar bizim ne işimize yarayacak? diye kendi kendime sorduğum çok olmuştur. Ve dahada ilerisi hafif öğrenme güçlüğü yaşayıp, kendimi saf ve hatta aptal olarak hissetleme neden olduğunu hatırlıyorum. Hala sağımı solumu, açık kapalı vb. gibi basit işleri hatırlamada ve çözmede zorluklar yaşarım. Ama artık Albert Einstein’nın  kapasitesine sahip olduğumu bilerek yaşıyorum. 🙏 🙂

Okul çağlarımda sınıf arkadaşlarımla aynı yaşlarda olmamamdan dolayı olsa gerek (hepsi benden 2-3 yaş büyüklerdi). Benden küçük yaş, beden ve boya sahip arkadaşlarım daha fazlaydı. Bu da erken yaşlarda çocuklarla daha fazla vakit geçirmeme neden oldu. Çocuklarla iletişimim, onları anlamam, ihtiyaçlarını fark etmem ve onlara yardımcı olma konusunda gelişmeme neden oldu.

Olumsuz bir yanı olarak, büyükler karşısında pasif hatta kitlenerek kendimi ifade edemediğim zamanlar ve durumlar çok oldu. Aşırı heyecan hatta korku ve kaygı sonucu; Kekeleme, yüz kızarması, zihin karışıklığı vb. gibi sorunlar o yaşlardaki bir çocuğun çözebileceği sorunlar değildi.

İlkokul ve ortaokul yıllarım ve hatta lise yıllarım çok verimli ve keyifli geçmedi. İlgi ve yeteneğim olmayan bir alanda geçen bir lise eğitiminden sonra iş yaşamına girdim.

Zihnimde, duygularımda ve bedenimde her şeyi yaşıyor ama dış sosyal dünyada kendimi rahatlıkla ifade edemiyordum.

16 yaşıma geldiğimde ise piyano eğitimi ve bir enstrüman almak için imkanlarım oluşmaya başladı. Ve sonrasında kendimi bulup ifade edebileceğim bir alanla, azda olsa yakınlaşmaya başlamıştım. Bir süre sonra kendimde büyük değişiklikler ve gelişmeler olduğunu söylemeliyim. Örneğin,  birkaç kişiyle konuşabilmeye başlamak, evden rahatlıkla çıkmak, bir şeyler yapmak ve başarmak için motivasyon, kendimi ifade edebilme gücü ve becerileri vb. gibi. Hatta bir gün Klasik Türk Müziği eğitimi almak için babama kendimi nasıl ifade ettiysem; -Peki ya ne istiyorsanız onu yapın! dedirterek, benim bile şaşırmışlığım vardır.

Yine 16 yaşlarımda hayatı anlama isteğiyle sorular sormaya, okumaya, araştırmaya, düşünmeye başlamam ve bir süre sonra şiirler, öyküler, yazmaya, bestelemeye, oluşturmaya, yaratmaya yani üretmeye başlamam çok uzun sürmedi.

Oysa yine aynı yaşlarımda çevremdeki arkadaşlarımdan bazıları kötü arkadaşlıklar ve kötü yaşam şekilleri nedeniyle kendilerine, ailelerine ve çevrelerine olumsuzluklar yaşatmaya başlamışlardı. Bense işten, eve, müziğime ve meraklarıma zaman ayırarak koşu, bisiklet, fotoğraf gezileri, konserler, söyleşiler ve kitapçılar da meraklarımın ve sorularımın peşinden giderek, bugün sahip olduğum tüm birikimimi oluşturduğumu söyleyebilirim.

Tüm bu yaşantılar ve gözlemlere birde üniversite sınavlarında Türkiye’de dereceye giren ‘Üstün zekalı’ ağabeyimizin yine kendine, ailemize ve çevresine yaşattığı problemlere çözüm oluşturmak amacıyla ‘Psikoloji, Psikiyatri, Davranış Bilimi, Pedagoji, Beyin, vb. gibi konularda okuma, araştırmalara başladım.

20 li yaşlara geldiğimde ne aradığını bilen biri olarak ‘Kendimi Gerçekleştirme ve Başkalarının Kendini Gerçekleştirmesine Yardımcı olmak’ gibi bir görev edinerek yola koyuldum.

Birçok disiplinler arası ve disiplinler dışı alanlarla ilgili incelemelere ve geliştirmelere uzandı yolculuğum.

Bunlardan bazılarını şöyle sıralayabilirim:

Alternatif Tıp Türleri,

Telekinezi,

Düşünce Gücü,

Hipnoz,

İmajinasyon,

Meditasyon,

Paropsikoloji,

Dinler Tarihi,

Sanat Tarihi,

Türk ve Dünya Sufizmi

Renklerin İnsanlar üzerindeki etkileri,

Müziğin İnsanlar üzerindeki etkileri,

Uykunun İnsanlar üzerindeki etkileri,

Bitkilerin insanlar üzerindeki etkileri,

Beslenmenin İnsanlar üzerindeki etkileri,

Hipotetik maddelerin insanlar üzerindeki etkileri,

NLP,

EMDR,

EFT,

Gibi alanlar ile 10 yıl kadar araştırma ve uygulamalar yaparak geçti.

30’lu yaşlardan itibaren BEYİN ve BÜTÜNSELLİK konusundaki farkındalığım, tüm problemlerin Hücresel ve Sistemsel olduğunu kabul etmemde büyük etlendir. Hatta ulusal, uluslararası, küresel, çevresel ve daha birçok problemin diğer tüm alanlardaki problemlerle ilişkili olduğunu bugün inancın ötesinde biliyoruz.

Tüm problem, sorun, bozukluk, rahatsızlık ve hastalıkların

Hücresel,

Epigenetik,

Kalıtsal,

Çevresel oluşuyla yani ‘BÜTÜNSEL’ oluşuyla ilgi olarak

Bedensel sağlıktan bahsettiğimizde;

  • Sistemler Bütününün Sağlıklı Çalışması için:
  • DNA Sistemi:
  • Sinir Sistemleri:
  • Doku Sistemleri:
  • Hücre Sistemleri:
  • Dolaşım Sistemleri:
  • Sindirim Sistemleri:
  • Solunum Sistemleri:
  • Lenf ve Hormon Sistemleri:
  • Kas, Eklem ve İskelet Sistemleri:

Gibi sistemlerimizin de Bütünsel olarak ele alınması gerektiğine inanıyoruz.

Bu bakış açısıyla amacımız;

  • Zihinsel
  • Bedensel
  • Psikolojik
  • Sosyal
  • Yaşam alanlarımızın
  • Bütünlüğünü sağlayarak
  • Birey
  • Aile
  • Akademik
  • Kariyer
  • Kurumsal Yaşamlarımızda
  • Ulusal
  • Uluslar arası
  • Küresel
  • Çevresel
  • Ruhsal
  • Gelecek Nesillerin
  • İyi, Doğru, Güzel ve Yararlı yolunda
  • Mutluluk, Sağlık, Başarı, Bereket ve Huzuru kurabilmektir.

Zihinsel Sağlık dediğimizde;

  • Görsel, İşitsel, Duyusal Algılama: Alıcı, Verici ve Depolayıcı Özelliklerinin İşlemesi
  • Soyut ve Somut Kavramları Öğrenme
  • Dikkat-Konsantrasyon-Odaklanma-Motivasyon
  • İlgi, Hedef, Amaç, Planlama, Organizasyon
  • Problemi anlama ve Çözme
  • Duygularını Tanıma ve İfade Etme
  • Zaman Kavramı
  • Yenilikçi ve Yaratıcı Bakış Açıları Geliştirme
  • Değerlendirme, Yerine Koyma, Sadeleştirme, Çıkarma…

Psikolojik Sağlık dediğimizde;

  • Kendini Gerçekleştirebilme Yolunda Olmak
  • Kendini Tanıma ve Bilme İsteği
  • Kendi istek ve İhtiyaçlarının Farkında Olmak
  • Bedenini kabul etme ve etkili bir şekilde kullanmak
  • Özgün Birey Olabilme
  • Zorluklar Karşısındaki Tepkiler
  • Motivasyon Kaynakları Oluşturmak
  • 3 Boyutlu Güven: Kendine ve Dışarıya Güvenebilmesi Dışarıdan Kendisine Güvenilmesi

Sosyal Sağlık dediğimizde ise;

  • Yakın ilişkiler Kurma İhtiyaç, İstek ve yerine getirme
  • Bir işe girme ve kaliteli kariyer ilişkileri geliştirme
  • Vatandaşlık sorumluluklarını üstlenme.

Bu ‘Bütünsel Sağlık’ bakış açısı uygulamaya yönelik şu alanlarda derinleşmeme neden oldu;

Bütüncül Geştalt Terapisi,

Varoluşçu Terapi,

Logo Anlam Terapi,

Dil Terapi,

Oyun Terapi,

Sanat Terapi,

Hareket Terapi

Juggling Terapi,

Psikoterapi,

Psikodrama,

Şema Terapi,

Bilişsel Davranış Terapi,

Metakognitif  Terapi,

Uğraş Terapi,

Rekreasyon Terapisi

Gibi Terapi ve uygulamalara dönüştü.

20 yıla yakındır ve şuanda da uzaktan ve yüz yüze, bireylere ve kurumlara ‘BÜTÜNSEL GELİŞİM ve NÖROEĞİTİM’ Danışmanlık, Rehberlik, Koçluk, Terapi ve Esenlendirme hizmetlerimizi vermekteyiz.

Önümüzdeki günlerde bu hizmetlerimizi dijital platform ve uygulamalarda hayata geçirmek üzere çalışmalarımız devam ediyor.

Bütünsel Gelişim ve Nöroeğitim Uzmanı Serdar GÜVEN

www.serdarguven.com.tr             www.akademiguven.com

Bu yöntem ve araçlarla, şu alanlardaki problemlerin çözümlenmesini hedefliyoruz:

Zihinsel ve Bedensel Problemler ve Bütünsel Çözümleri

Zihinsel Problemler:

Algılama Problemleri: Zihinsel, Bedensel, Psikolojik, Sosyal Geç ve Farklı Algılama

Dikkat Problemleri: Dikkat Eksikliği ve Aşırılıkları, Dikkat Dağınıklığı, Seçici Dikkat Sorunları

Konsantrasyon Problemleri: Odaklanamama Sorunları, Aşırı Odaklanma Sorunları

Öğrenme Problemleri: Öğrenme Güçlükleri, Disleksi, Diskalkuli, Diskaligrafi

Hafıza ve Bellek Problemleri: Kısa ve Uzun Hafıza ve Derin Bellek

Problem Çözme Problemleri: İstenileni Anlama ve İşlemlerle Yerine Getirme

Tasarım ve Yaratıcılık Problemleri: Yenilikçilik, İnovasyon, Girişimcilik,

Davranış Problemleri:

www.serdarguven.com.tr

Bedensel Problemler:

İnce Motor Beceri Problemleri:  

El-Göz Koordinasyon Problemleri:

Denge Problemleri:

Refleks Problemleri:

Az görme Problemi:

İşitme Problemleri:

Koklama Problemleri:

Tat alma Problemleri:

Beslenme Problemleri:

Uyku Problemleri:

Hareketsizlik Problemleri:

Davranış Problemleri:

www.serdarguven.com.tr

Psikolojik ve Sosyal Problemler ve Bütünsel Çözümleri

Psikolojik Problemler:

Duygu Durum Problemleri:

Öfke Yönetim Problemleri:

Stres Yönetimi Problemleri:

Özgüven Problemleri: Özgüven eksikliği, Özgüven Yitimi, Özgüven Aşırılıkları, Özgüven Patlamaları,

Korku Problemleri (Fobiler): Hayvan, Böcek, Kapalı alan korkuları

Kaygı Problemleri: Yalnızlık Kaygısı, Toplum Kaygısı, Sınav Kaygısı, Gelecek, Hastalık ve Deprem Kaygısı

Anksiyete Problemleri: Kayba uğrama, Aşağılanma,

Depresyon Problemleri: Haksızlığa uğrama, Geçmiş kayıplar,

Psikosomatik Tik Problemleri: Huzursuz Ayak Sendromu, El, Göz, Yüz, Kol, Omuz, Nesne Tikleri

Bağımlılık Problemleri: Teknoloji, Kişi,

Takıntı Problemleri: Zihinsel, Bedensel, Psikolojik, Sosyal, Akademik, İş, Bulaş, Temizlik, Simetri

Motivasyon Problemleri: İlgi, İstek, Heyecan, Özgüven, Sosyal İzolasyon, Amaç ve Hedefsizlik,

Davranış Problemleri

Sosyal Problemler:

İletişim Problemleri: Aile, Akran, Arkadaş, Teknoloji ve Yeni Medya İletişim Okur Yazarlığı

İlişki Problemleri: Aile, Kardeş, Ebeveyn, Akran, Arkadaş, Aileler arası, Kültürle arası

Kendini İfade Problemleri: İkili, Grup içinde, Topluluklara karşı, Farklı Dil ve Kültürlere karşı

Dil ve Konuşma Problemleri: Anlaşılmayan konuşma, pelteklik, kekemelik, nefes düzensizliği,

Davranış Problemleri:

www.serdarguven.com.tr

Akademik Problemler ve Çözümlerimiz:

Okula Gitmeme Problemleri:

Okul Çağı ve Uyum Sorunları:

Okula Başlama Süreci ile İlgili Kaygılar:

Okula Başlamada Sorun Olabilecek Durumlar:

Okula Hazır Oluşluk:

Okul Sorunları:

Okul Korkusu:

Okul Travması:

Okula Gitmek İstememe:

Ödev ve Sorumlulukları Yerine Getirmeme:

Okul Başarısının Düşmesi:

Okuma Alışkanlığı Kazandırmak: Severek ve Anlayarak Hızlı Okuma

Çalışma Programları Hazırlama ve Takibi:

Ders Çalışma Stratejileri:

Öğrencideki Gelişim ve Değişimlerin Takibi:

Problem Çözme Stratejileri:

Temel Eğitim ve Öğretim Programlarında Ders Destekleri:

Hedef Belirleme ve Tercih:

Davranış Problemleri: